Basisinformation om forløbet?
- Fagligt fokus: Dette forløb fremmer kreativ tænkning og giver en praktisk tilgang til at lære om farver og natur.
- Anbefalet klassetrin: Forløbet er særligt relevant for indskolingen (0. klasse).
- Ideel årstid: Forår, sommer og efterår
- Varighed: ca. 1 time.
- Dette er et overgangforløb, hvilket betyder, at eleverne har arbejdet med det samme, eller tilsvarende i dagtilbuds regi.
Beskrivelse af forløbet
Eleverne sendes ud i nærområdet (evt. 2 og 2) for at finde og indsamle farver. Blomster, sten, dyr mv. Når eleverne kommer tilbage, så kan de på farveskaladugen beslutte hvor de fundne genstande skal placeres. Efterfølgende lægges genstanden i den relevante fotobakke. Der kan være mange forskellige farver på en ting, så det kan blive svært at vælge. Hvorfor har forskellige ting forskellige farver? Hvorfor kan to ens ting have forskellige farver?